• Polski
  • English
  • Deutsch
  • Monografie i komentarze

    Reklama. Aspekty prawne. Nowe wyzwania

    Książka pod redakcją naukową dr. hab. Moniki Namysłowskiej prof. UŁ

    W książce omówiono, istotne w praktyce i dyskusyjne w nauce, kluczowe zagadnienia dotyczące prawa reklamy, w tym m.in.:
    • zwalczanie nieuczciwej reklamy (istotność wprowadzenia w błąd, użycie znaku towarowego konkurenta w reklamie porównawczej, reklama wywołująca lęk, reklama ukryta, greenwashing);
    • reklama a nowe technologie i ochrona danych osobowych (reklama online a dane osobowe, reklama a oprogramowanie komputerowe, technologia mieszanej rzeczywistości w reklamie);
    • reklama a ochrona własności intelektualnej (reklama naśladowcza, body image advertising);
    • reklama wybranych towarów i usług (reklama podgrzewanych wyrobów tytoniowych, reklama żywności dla dzieci, reklama suplementów diety, reklama leków biologicznych);
    • dochodzenie roszczeń (praktyczne aspekty postępowania sądowego, ochrona zbiorowych interesów konsumentów, reklamowa samoregulacja);
    • problemy interdyscyplinarne (psychologia a model konsumenta, psychologiczna perspektywa reklamy zawodów prawniczych, nadużycie pozycji dominującej na rynkach reklamy internetowej, przejrzystość w reklamie politycznej).

     

    Książka zawiera podrozdziały napisane przez prawników z naszej kancelarii: r. pr. dr. Dominika Lubasza, r. pr. Witolda Chomiczewskiego, LL.M, dr hab. Monikę Namysłowską, prof. UŁ, dr Karolinę Sztobryn i adw. Adama Szkurłata.

     

    Publikacja jest przeznaczona dla prawników praktyków zajmujących się prawem reklamy, ochroną konsumentów i konkurentów oraz dla przedsiębiorców, reklamodawców i twórców reklamy. Tematyka przedstawiona w publikacji zainteresuje również przedstawicieli nauki oraz studentów prawa, administracji, marketingu, psychologii, socjologii i dziennikarstwa.

     

    >> Publikacja dostępna w internetowej przedsprzedaży <<

     

    Redakcja naukowa: dr hab. Monika Namysłowska
    Wydawnictwo: Wolters Kluwer Polska
    Rok publikacji: 2022

     

     

    Używamy cookies i podobnych technologii. Uzyskujemy do nich dostęp w celach statystycznych i zapewnienia prawidłowego działania strony. Możesz określić w przeglądarce warunki przechowywania cookies i dostępu do nich. Więcej

    Subscribe to our newsletter

    FreshMail.pl