• Polski
  • English
  • Deutsch
  • IV edycja edukacyjnej akcji “Kupuję w internecie”

    IV edycja edukacyjnej akcji “Kupuję w internecie”

    Wydarzenia

    2 listopada Izba Gospodarki Elektronicznej rozpoczęła promocję IV edycji edukacyjnej akcji “Kupuję w internecie”, której celem jest zwiększanie kompetencji cyfrowych Polaków w obszarze zakupów online. Ministerstwo Cyfryzacji oraz Ministerstwo Rozwoju objęło akcję honorowym patronatem.

    Umiejętności cyfrowe są jedną z  kluczowych kompetencji współczesnego człowieka, dzięki którym może on korzystać z dobrodziejstw technologii. Świadome i bezpieczne dokonywanie zakupów przez internet, a także znajomość swoich praw z tym związanych jest jedną z takich kompetencji, którą - poprzez naszą doroczną inicjatywę - propagujemy wśród konsumentów - informuje Patrycja Sass - Staniszewska, Prezes Zarządu, Izba Gospodarki Elektronicznej.

    e-Izba prowadzi działania edukacyjne konsumentów w ramach akcji “Kupuję w internecie” przez cały rok. Listopad jest jej punktem kulminacyjnym z uwagi na wzmożony okres zakupów świątecznych. To doskonały moment na decyzję  o dokonaniu pierwszych zakupów w sieci i doświadczenia korzyści z nimi związanych.

    Blisko 26 milionów - to aktualna liczba internautów w Polsce. Jak wynika z raportu “E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” 48 proc. z nich dokonało kiedyś zakupów online. To oznacza, że ponad połowa internautów nie ma doświadczenia w tym obszarze. Z kolei osoby robiące zakupy online (chociażby od czasu do czasu) wśród powodów korzystania z takiej formy zakupów, podają przede wszystkim wygodę, oszczędność czasu i pieniędzy oraz większy wybór dostępnych produktów niż w przypadku sklepów tradycyjnych. W grupie kupujących online, takie zakupy są także postrzegane jako mało skomplikowane i bezpieczne.

    Celem akcji “Kupuję w internecie” jest przełamanie bariery u osób  niekupujących w sieci poprzez szereg aktywności edukacyjnych. W ramach akcji zaplanowano publikację edukacyjnych video z Ambasadorami akcji wśród których są: Marcin Bochenek, NASK; Dominik Lubasz, Kancelaria Lubasz i Wspólnicy; Ewa Paga, Prezes Fundacji im. Lesława Pagi; Rafał Lew Starowicz, Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Paweł Wojciechowski, Performics. Dodatkowo, zebranie historii konsumentów w formie video, w których opowiedzą o tym, jak zaczęła się ich historia z zakupami przez internet.

    W tej edycji nowością jest zaplanowana publikacja miniporadnika pt. „Kupuję w internecie” zawierającego: prawa konsumenta, opis procesu zakupowego, dekalog bezpiecznych zakupów online oraz wskazówki, jak kupować w Internecie. Miniporadnik będzie dystrybuowany przez: Akademię Leona Koźmińskiego - zostanie także włączony jako materiał do zaliczeń przedmiotów z zakresu e-commerce i przekazany studentom; przez PARP; Fundację im. Lesława A. Pagi; NASK. e-Izba planuje również dystrybucję poradnika do szkół ponadgimnazjalnych zarówno wśród nauczycieli jak i uczniów.

    Link do strony akcji, na której znajdują się edukacyjne materiały: http://kupujewinternecie.info.pl/

    Link do miniporadnika: http://ecommercepolska.pl/files/9414/7817/2018/Kupuje_w_internecie_poradnik.pdf

    Aktualności powiązane z inicjatywą

    AKADEMIA PRAWA KOMPUTEROWEGO – Nowe regulacje prawne internetowej sprzedaży towarów i usług

    29.01.2014 w Warszawie odbyła się LXVI edycja seminarium w cyklu AKADEMIA PRAWA KOMPUTEROWEGO - Nowe regulacje prawne internetowej sprzedaży towarów i usług, organizowana przez Centrum Promocji Informatyki. Spotkanie dotyczyło głównie zagadnień związanych z: zasadami przetwarzania …

    Używamy cookies i podobnych technologii. Uzyskujemy do nich dostęp w celach statystycznych i zapewnienia prawidłowego działania strony. Możesz określić w przeglądarce warunki przechowywania cookies i dostępu do nich. Więcej

    Subscribe to our newsletter

    FreshMail.pl